کد خبر: 1236777
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
دولت سیزدهم ایران به رهبری رئیس‌جمهور شهید رئیسی، همزمان با مدیریت موفق صنعت نفت و گاز کشور، چشم‌انداز چالش برانگیز تشدید تحریم‌ها را پشت‌سر گذاشت. این دوره شاهد تحول قابل‌توجهی در تجارت نفت خام ایران بود که منجر به رکوردشکنی حجم فروش حتی در شرایط تشدید تحریم‌ها شد

مسیر تحول تجارت نفت خام ایران و شکستن رکورد فروش در زمان تشدید تحریم‌ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم به وقوع پیوست و در نتیجه آن علاوه بر ثبت بیشترین میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در صنعت نفت و گاز در ۱۷ سال گذشته، شاهد این بودیم که محور اصلی رشد اقتصادی کشور نیز از همین محل رشد تولید و رشد بهره‌وری در صنعت نفت و گاز بوده است. 
 
دولت سیزدهم ایران به رهبری رئیس‌جمهور شهید رئیسی، همزمان با مدیریت موفق صنعت نفت و گاز کشور، چشم‌انداز چالش برانگیز تشدید تحریم‌ها را پشت‌سر گذاشت. این دوره شاهد تحول قابل‌توجهی در تجارت نفت خام ایران بود که منجر به رکوردشکنی حجم فروش حتی در شرایط تشدید تحریم‌ها شد. دیپلماسی فعال انرژی دولت، همراه با یک تغییر استراتژیک در رویکرد، در دستیابی به این موفقیت و ایجاد یک پایه قوی برای رشد آینده صنعت نقش مهمی داشت. 
ایران به جای تکیه بر بازار‌های سنتی غربی، بر ایجاد روابط با اقتصاد‌های نوظهور مانند چین که کمتر در معرض فشار ایالات متحده بودند، تمرکز کرد که این امر صادرات نفت‌خام را با وجود تحریم‌ها ادامه داد. دولت فعالانه در ابتکارات همکاری منطقه‌ای در زمینه انرژی شرکت کرد و مشارکت‌های قوی‌تر با کشور‌های همسایه و متحدان ایجاد کرد. این امر تجارت انرژی و امنیت بیشتر در منطقه را تسهیل کرد و وابستگی به بازار‌های غربی را  کاهش داد. 
موفقیت دولت سیزدهم در مدیریت صنعت نفت و گاز ایران در شرایط چالش برانگیز تحریمی، الگویی برای دولت‌های آینده است. دیپلماسی فعال انرژی، تغییر استراتژیک به سمت بازار‌های جدید و پالایشگاه‌داری فراسرزمینی راه را برای رشد و شکوفایی مستمر هموار  کرده است. 
در پایان مسیر تحول تجارت نفت خام ایران و شکستن رکورد فروش نفت خام در زمان تشدید تحریم‌ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم به وقوع پیوست و در نتیجه آن علاوه بر ثبت بیشترین میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در صنعت نفت و گاز در ۱۷ سال گذشته، شاهد این بودیم که محور اصلی رشد اقتصادی کشور نیز از همین محل رشد تولید و رشد بهره‌وری در صنعت نفت و گاز بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار